معرفی گوگل آنالتیک
نوشته شده توسط : امیر

معرفی گوگل آنالتیک

یکی از معروف ترین ابزار های تجزیه و تحلیل آمار وبسایت می باشد که توسط شرکت گوگل به بازار دیجیتال آنالتیکس ارائه کرده است . هدف گوگل آنالتیک جمع آوری داده از کاربران وبسایت تا با تجزیه نقاط قوت و ضعف کسب و کار آنلاین خود را شناسایی و در جهت بازسازی و بهینه سازی دیجیال مارکتینگ خود استفاده نمایید.

 

کارایی گوگل آنالتیک :

در سطر قبل توضیح مختصر در مورد گوگل آنالتیکس داده شد حال به کارایی آن می پردازیم با استفاده ازگوگل آنالتیک می توانیم آمار دقیق بازدید از وبسایت خود را داشته باشیم از میان بازدید کنندگان چند درصد کاربران جدید بوده اند و چند درصد از قبل مراجعه کرده اند صفحات پر بازدید و صحات کم بازدید را مشخص می کند. کدام مطالب مورد نظر کاربران می باشد . کاربر از چه طریق به وبسایت شما وارد شده است.

 

معرفی گوگل آنالتیک ؛ آشنایی با اصطلاحات مورد استفاده گوگل آنالتیکس :

Audience : هنگامیکه وارد گوگل آنالتیکس می شویم اولین مطلبی که با آن مواجه می شویم این عبارت می باشد که به ما گزارش می دهد که چه تعداد کار بر جدید یا تکراری از وبسایت ما دیدن کردند و چه میزان زمان از این بازدید سپری شد.

 

Session : مدت زمانی که یک کاربر در وبسایت شما فعال است و بازه زمانی آن 30 دقیقه می باشد و اگر کاربر از سیستم خارج شود و کمتر از 30 دقیقه به آن برگردد نیز جزء همان بازه زمانی قرار می گیرد.

 

User : مجموعه افراد یا دستگاه هایی که از وب سایت شما بازدید کرده اند.

 

Page/Session : بازدید های انجام شده از یک صفحه در یک دوره می باشد این گزارش در گوگل آنالتیک نشان می دهد که کدام صفحه مورد علاقه کاربران می باشد.

 

page view : به تعداد تمام بازدید های انجام شده از وب سایت شما گفته می شود بازدید های تکراری کاربران نیز در این شمارش حساب می شوند.

 

Unique page view : یک بازدید منحصر به فرد، زمانی اتفاق می افتد که یک کاربر صفحات متعددی را در یک دوره مشاهده می کند. گوگل آنالیتیکس ترجیح می دهد بازدید از صفحات متعدد را یک بازدید تلقی کند.

 

Avg. Session Duration : در گوگل آنالیتیکس به معنای میانگین زمانی یک دوره می باشد.

 

Bounce Rate : به درصد دوره های یک صفحه Bounce Rate می گویند. اینها دوره هایی هستند که یک کاربر صفحه ی وب سایت شما را مشاهده می کند و از همان صفحه از وب سایت شما خارج می شود.

 

New Sessions : میانگین درصد بازدیدهایی است که برای اولین بار توسط کاربران جدید اتفاق می افتد. این گزینه در گوگل آنالیتیکس معیار خوبی برای بررسی تغییرات فاحشی که بر روی وب سایت خود می دهید، می باشد.

 

Real – time : در این بخش از گوگل آنالیتیکس شما می توانید مشاهده کنید چه تعداد کاربر هم اکنون در وب سایت شما حضور دارند. همچنین در 60 ثانیه گذشته و 30 دقیقه قبل چه تعداد مراجعه کننده داشته اید.

 

Acquisition : گوگل آنالیتیکس به شما این امکان را می دهد که با استفاده از این قسمت دریابید که کاربران از کدام مسیر به وب سایت شما وارد شده اند.

 

Organic : این گزینه در گوگل آنالیتیکس اشاره دارد به ترافیک ایجاد شده توسط بازدیدکنندگانی که به وسیله موتورهای جستجو وارد وب سایت شما شده اند.

 

Direct : دایرکت در گوگل آنالیتیکس اشاره دارد به نحوه ی ورود کاربران به وب سایت شما، که با وارد کردن مستقیم آدرس وب سایت در مرورگرها بوده است یا با کلیک کردن بر روی بوک مارک یا کلیک بر روی آدرس وب سایت که در ایمیل یا متن دیگری نوشته شده است.

 

Referral : این گزینه در گوگل آنالیتیکس نشان می دهد که ترافیک ایجاد شده توسط کاربران بوسیله ی لینک ها در وب سایت های دیگر که به وب سایت شما لینک داده اند، ایجاد شده است.

 

Social : تعداد دوره هایی را نشان می دهد که کاربران از طریق شبکه های اجتماعی به وب سایت شما وارد شده اند.

 

Email : نشان می دهد کدام بازدیدها از طریق لینک موجود در ایمیل های ارسالی می باشد.

 

Paid Search : این گزینه در گوگل آنالیتیکس مشخص می کند چه کاربرانی از طریق تبلیغات، وارد وب سایت شما شده اند.

منبع : https://zefa.ir/introducing-google-analytics/





:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: